Isnin, 14 Januari 2013

Liyana Jasmay Akan Pindah Ke Sabah Selepas Kahwin

liyana-jasmay-nikah
Liyana Jasmay telah mengesahkan dia akan berpindah ke Kota Kinabalu, Sabah selepas berkahwin nanti bagi mengikut bakal suaminya yang bekerja di sana.

Liyana Jasmay, 25 dan tunangnya Fathuddin Mazlan, 29 bakal bernikah pada 2 Februari 2013 bertempat di Hotel Seri Pacific, Kuala Lumpur dan majlis resepsi sebelah perempuan akan berlangsung pada sebelah malam hari yang sama di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).
Majlis resepsi sebelah lelaki pula akan berlangsung di Dewan Perdana Felda, Jalan Semarak, Kuala Lumpur pada 9 Februari.
Berhubung majlis perkahwinan yang akan berlangsung tidak lama lagi, Liyana Jasmay telah memilih untuk tidak menerima sebarang tajaan bagi majlisnya itu biarpun menelan kos yang agak tinggi.
“Ramai yang datang untuk memberikan tajaan pelamin, dekorasi, fotografi dan sebagainya tetapi saya tolak dengan baik kerana ingin melakukan semuanya sendiri.”
“Saya mahu sebuah majlis perkahwinan yang ringkas dan lebih dekat dengan jiwa semua yang hadir. Apabila saya buat pilihan sendiri, saya rasa puas tanpa perlu memikirkan hati atau keuntungan pihak lain”
Bercerita lanjut tentang gaun pengantin pula, Liyana Jasmay bakal menggayakan gaun pengantin hasil rekaan daripada pereka fesyen terkenal  Jovian Mandagie.
“Perkara lain pun penting juga tetapi bagi saya, paling penting adalah gaun pengantin. Walaupun saya sibuk belajar di New York selama enam bulan, saya sentiasa mengambil tahu perkembangan terkini gaun pengantin saya yang dibuat oleh pereka fesyen, Jovian Mandagie.”
“Pelamin semuanya ringkas sahaja. Kecuali gaun pengantin saya (ketawa). Sudah lama saya idamkan gaun rekaan Vera Wang tetapi ia sangat mahal, jadi saya minta Jovian membuat gaun mengikut kehendak saya. Apa yang saya boleh katakan gaun yang dibuat Jovian itu merupakan pakaian pengantin impian saya,”
Liyana Jasmay dijangka akan terbang ke New York selepas selesai majlis perkahwinannya nanti bagi menjalani penggambaran sebuah telefilem khas untuk Astro.
“Saya akan berada di sana selama 15 hari dan akan bawa Fathuddin sekali. Jadi, sambil bekerja kami pergi berbulan madu ekspres (ketawa)”
Petikan kata: Kosmo

Tiada ulasan: